Aha! på Hadeland - Alt du ikke visste om skog

Alle har et forhold til skogen, men hvor godt kjenner vi den egentlig?

I dette foredraget vil Reidar Müller fortelle om skogens naturhistorie og dens plass i menneskets forestillingsverden. Han vil komme inn på alt fra skogen oppsto til hvordan vi har forandret synet vårt på den.

Reidar Müller har en doktorgrad i geologi og er tilknyttet Universitetet i Oslo som forsker. I tillegg er han utdannet journalist og har skrevet jevnlig om forskning i Aftenposten. Hans to bøker "Det som ble Norge" (2014) og Skogens historie (2018) har vakt begeistring hos både anmeldere og publikum.

• 1/1

En aha-opplevelse, også kalt «Eureka-effekten», er en betegnelse på opplevelsen av å plutselig forstå hvordan noe henger sammen. Det er ofte avkobling som får frem Aha-opplevelsene, men først må hjernen mates med kunnskap.

Aha! på Hadeland er en serie arrangementer hvor vi inviterer eksperter som har fordypet seg i spennende temaer og prosjekter til å dele av kunnskapen sin. Slik håper vi å så spirer til store og små Aha-opplevelser om natur, kultur og samfunn. Og om Aha-opplevelsen ikke inntreffer umiddelbart kan du jo gå hjem og ta et bad, eller rusle en tur i vårt vakre friluftsområde.

Museum24:Portal - 2024.03.19
Grunnstilsett-versjon: 1