TEMAKVELD:
Gode og dårlige rypeår,
siste 50 år Valdres - Gudbrandsdalen

Vi ønsker velkommen til temakveld del II om rype. Hovedtema for de to faglige foredragene denne kvelden er utviklingen i våre «egne» fjellområder sett innenfor de siste tiårene.

PROGRAM

Reidar Gran vil gå gjennom enkel statistikk og utøvelse av rypeforvaltning i Øystre Slidre Statsallmenning fra 1968-2020. Han har vært mangeårig daglig leder i Øystre Slidre fjellstyre og har innsamlet et stort datamateriale som også omfatter orrfugl og hare. Forvaltningsvalg framover blir også et tema.

Paul Antoni Nilsen vil presentere utviklingen for rype og forvaltningspraksis i statsallmenningene i Ringebu kommune. Paul Nilsen er daglig leder i Ringebu fjellstyre.

Det settes av tid til spørsmål

Kaffe og kake
50 kr vippses til #530177

LANGSUA-BOKA

Som avslutning på denne siste tema-kvelden om rype vil vi arrangørene kort vise hovedkapitlene i den nye boka om Langsua nasjonalpark. Ei bok som er under utarbeidelse. Her er også ryper og rypefjell i ord og bilder.

Velkommen!

Museum24:Portal - 2024.06.11